SUREBRANDESIGN©

Diego Giaccone

diego giaccone sure

Graphic Designer UBA (University of Buenos Aires).
Created Sure in 2004. Born in Casilda, Santa Fe, Argentina. 

Before creating Sure in 2004, he worked for 6 years in the Packaging department of Arcor, and for 8 years he was Director of Design and Consumer Branding at international Branding consultancies.

Konex 2002 Award as one of the 5 best designers of the decade.
He gives lectures at different universities in Latin America and was a member of the jury at Wave, FIAP, and was a professor at the Branding postgraduate course at the UBA and at UdeSA (San Andrés Design Course). He provides workshops and talks at different universities in Latin America.

In 2002 he launched his book QueBranding!.
Founding member of Sudtipos (sudtipos.com), the 1st Argentine digital typographic collective, has 5 designed typographic families.

During these 20 years of Sure, he carried out work for Arcor, Bagley, Bodegas Bianchi, Cepas, Coca Cola, Colomé, Concha y Toro, Chandon, Daniel Helados, Dos Anclas, Federico de Alvear, Finca Flichman, Havanna, Kaikén, Molinos, Nación Services, Newsan, Norton, Pascual Toso, Peñaflor, Pernod Ricard, Trivento, Salentein, YPF, etc.

Diego, through his experience, enhances the commercial objectives of brands by imposing a fresh and disruptive look, with a focus on surprise and generating unique brand languages with impact at the point of sale.

Diego is passionate about Design, Typography and wine.

Diseñador Gráfico UBA (Universidad de Buenos Aires).
Crea Sure en 2004. Nació en Casilda, Santa Fe, Argentina. 

Antes de crear Sure en 2004, trabajó 6 años en el departamento de Packaging de Arcor, y fue durante 8 años Director de Diseño y de Consumer Branding en consultoras de Branding internacionales.

Premio Konex 2002 como uno de los 5 diseñadores destacados de la década.
Dicta conferencias en distintas universidades de latinoamérica y fue jurado en Wave, FIAP, y fue docente del posgrado de Branding de la UBA y en UdeSA (Carrera de Diseño de San Andrés). Brinda talleres y charlas en distintas universidades de latinoamérica.

En 2002 lanza su libro QueBranding!.
Miembro fundador de Sudtipos (sudtipos.com), 1er colectivo tipográfico digital argentino, cuenta con 5 familias tipográficas diseñadas.

Durante estos 20 años de Sure, realizó trabajos para Arcor, Bagley, Bodegas Bianchi, Cepas, Coca Cola, Colomé, Concha y Toro, Chandon, Daniel Helados, Dos Anclas, Federico de Alvear, Finca Flichman, Havanna, Kaikén, Molinos, Nación Servicios, Newsan, Norton, Pascual Toso, Peñaflor, Pernod Ricard, Trivento, Salentein, YPF, etc.

Diego, a través de su experiencia, potencia los objetivos comerciales de las marcas imponiéndoles una mirada fresca y disruptiva, con foco en la sorpresa y en generar lenguajes de marca únicos y con impacto en el punto de venta.

Diego es un apasionado del Diseño, la Tipografía y el vino.

PODCAST :: DESIGN EPISODES / PODCAST :: EPISODIOS DE DISEÑO

DIEGO GIACCONE VISUAL PODCAST :: DESIGN EPISODES

Our founder Diego Giaccone launched a Visual Podcast consisting of 5 Design Episodes.

It is a story from how he started in the career, the previous jobs he had and what led him to create Sure almost 20 years ago. How at one point he decided to return to the essence of what attracted him to Design, creating V.A.L.E. (return to the essence of design) and implement it in the agency.

The importance of knowing who we design for, what reading time we have and how to define the reading levels of a packaging. How new brands are created at Sure through innovation, showing real cases. And the value of typography to communicate brand values.

A truly inspiring story based on the experience of working with real brands.

PODCAST VISUAL DE DIEGO GIACCONE :: EPISODIOS DE DISEÑO

Nuestro fundador Diego Giaccone lanzó un Podcast Visual que consta de 5 Episodios de Diseño.

Es un relato desde cómo empezó en la carrera, los trabajos previos que tuvo y qué lo llevó a crear Sure hace casi 20 años. Cómo en un momento decidió volver a la esencia de lo que le atraía del Diseño, creando V.A.L.E. (volver a la esencia del diseño) e implementándolo en la agencia.

La importancia de saber para quién diseñamos, qué tiempo de lectura tenemos y cómo definir los niveles de lectura de un packaging. Cómo se crean nuevas marcas en Sure a través de la innovación, mostrando casos reales. Y el valor de la tipografía para comunicar valores de marca.

Un verdadero relato inspirador basado en la experiencia de trabajar con marcas reales.

TEDx Talk /Charla TEDx

TEDx Casilda: “The Marks of my life.“

In this talk he tells the story of his life in which he leaves his small town of origin at the age of 17 to go to study his passion in the big city, and the large amount of difficulties that always arise before pursuing dreams or objectives. In his talk he compares his life to the image of an electrocardiogram, in which all the time he finds very low and hard peaks, and very high and satisfying peaks. An example of resilience in search of his dreams. 

TEDx Casilda: “Las Marcas de mi vida.“

En esta charla cuenta la historia de su vida en la que deja su pequeña ciudad de origen a los 17 años para ir a estudiar su pasión a la gran ciudad, y la gran cantidad de dificultades que se le presentan siempre antes de perseguir sueños u objetivos. En su charla compara su vida con la imagen de un electrocardiograma, en la que todo el tiempo encuentra picos muy bajos y duros, y picos muy altos y satisfactorios. Un ejemplo de resiliencia en busca de sus sueños.

Conferences / Conferencias
Diego Giaccone gives lectures at different universities in Argentina and Latin America. Motivationally reaching students who feel inspired, to entrepreneurs who feel reflected or businessmen who they want to position their brands.

Diego Giaccone dicta conferencias en distintas universidades de Argentina y Latinoamérica. Llegando motivacionalmente a estudiantes que se sienten inspirados, a emprendedores que se sienten reflejados o empresarios que quieren posicionar sus marcas.

Courses / Podcast / Talleres creativos

Diego Giaccone gives lectures at different universities in Argentina and Latin America. Motivationally reaching students who feel inspired, to entrepreneurs who feel reflected or businessmen who they want to position their brands.

Diego Giaccone es convocado para llevar adelante cursos de creatividad para potenciar la frescura creativa. A través de cursos online, podcast visuales, posgrados de branding, escuelas creativas y talleres de hand-brand o PackaThink.

Expos / Exhibitions / Expos / Muestras

Art in the heart of Brands.
Diego Giaccone imposes on Sure a creative, fresh, with a focus on surprise and generating unique brand languages. Supported by a team specializing in lettering, illustration, calligraphy and animation. He likes to showcase the arts behind the brands created at Sure.

El Arte en el corazón de las Marcas.
Diego Giaccone le impone a Sure una impronta creativa, fresca, con foco en la sorpresa y en generar lenguajes de marca únicos. Apoyado en un equipo especialista en lettering, ilustración, caligrafía y animación.
Le gusta exhibir los artes que hay detrás de las marcas creadas en Sure.

Typographic fonts / Fuentes tipográficas

Diego Giaccone is a founding member of Sudtipos, the first typographic collective Argentinian. He designed 5 recognized fonts, such as Plumero Script, the first Sudtipos script. A 100% calligraphic font. He also designed MisterGiacco, Sudestada, Herencia and La Porteña Script. 

Diego Giaccone es miembro fundador de Sudtipos, el primer colectivo tipográfico argentino. Diseñó 5 fuentes tipográficas muy reconocidas, como ser Plumero Script, la primer script de Sudtipos. Una tipografías 100% caligráfica. También diseñó MisterGiacco, Sudestada, La Porteña Script y Herencia.
Book QueBranding! / Libro QueBranding!

Diego Giaccone publishes his book QueBranding!
It consists of a photographic survey of the marks in situations not desired. The brands that become part of urban culture.

Diego Giaccone edita su libro QueBranding!
Consiste en un relevamiento fotográfico de las marcas en situaciones no
deseadas. Las marcas que pasan a ser parte de la cultura urbana. 

Typost / typographic messages 

The reality designed through the Designer’s typographic games Argentinian Diego Giaccone.

La realidad diseñada a través de los juegos tipográficos del Diseñador Argentino Diego Giaccone.

Street Trends / Fotografías

Diego Giaccone enjoys taking photos about Sreets Trends on his travels. Pixel art, street art, poster art, graffiti and murals.
Then edit posts or write notes about those trends.

Diego Giaccone disfruta sacando fotos sobre Sreets Trends en sus viajes. Pixel art, street art, afichismo, grafitis y murales.
Luego edita publicaciones o escribe notas sobre esas tendencias.

Collaborations / Colaboraciones

Diego Giaccone collaborates on an honorary basis with public welfare institutions (Lalcec), cultural events (TEDx Casilda), foundations (Asociar), clubs (Casilda Alumni) or with his beloved city of Casilda, through his design contribution.

Diego Giaccone colabora ad-honoren con instituciones de bien público (Lalcec), eventos culturales (TEDx Casilda), fundaciones (Asociar), clubes (Alumni de Casilda) o con su querida ciudad de Casilda, a través de su aporte de diseño.

Vino El Diseñador

“For 25 years I have designed, with my agency, more than 200 wine labels from renowned wineries. One day my friend Cristian Forconesi made me try the wines from their new winery and from that day on it became my wine favorite. I have very few bottles because I enjoyed them. But each one that you uncork, it will be a great moment to enjoy.”, says Diego Giaccone on the back label. Aged in first-use French oak barrels for 30 months. Syrah 40%, Malbec 30%, Cabernet Sauvignon 25% and Merlot 5%.

“Durante 25 años he diseñado, junto a mi agencia, más de 200 etiquetas de vino de reconocidas Bodegas y probarlos. Un día mi amigo Cristian Forconesi me hizo probar los vinos de su nueva bodega y a partir de ese día se convirtió en mi vino  favorito. De esa cosecha tengo muy pocas botellas porque las fui disfrutando. Pero cada una que descorche, va a ser para disfrutar un gran momento.” cuenta Diego Giaccone en la contraetiqueta.
Criado en barricas de roble francés de 1er uso durante 30 meses.
Syrah 40%, Malbec 30%, Cabernet Sauvignon 25% y Merlot 5%.